Val, upplevelser och minnen

Bland de flesta som känner mig så är det ju ganska kännt att jag har väldigt svårt med sömnen. 
Dels det att jag är trött hela tiden men också den delen där jag har svårt för att somna och den delen där jag vaknar upp flera gånger varje natt. Jag gick ju även hos en kurator ett tag av blandade orsaker men en av orsakerna var ju just det där med sömnen. Det var ganska tydligt vad det sörsta problemet var, jag får ingen ro, jag tänker för mycket. Jag tänker rätt mycket hela tiden, nu kan man ju tänka för sig själv "oh shit tror du att du är smart nu för att du använder huvudet och tänker eller?" men nej det gör jag verkligen inte, för jag tänker inte på en massa ekvationer och på antalet planeter och stjärnor som det finns i universum, jag tänker på saker som varit och på saker som jag tror kommer att hända, saker som jag hoppas kommer att hända och saker som jag helst inte alls vill tänka på. Dessa saker håller mig alltså vaken i oftast en timme eller ännu mera innan jag tillslut somnar in av absolut trötthet. Minnen, alltså det finns så otroligt många att prata om, att välja, minnen som jag skulle vilja berätta eller ja i det här fallet, skriva om. Det finns "ett" minne som jag tänker på extremt ofta, sommaren som jag åkte på filmkollo för första gången. Hade jag vetat hur otrolig den veckan skulle bli när mina föräldrar ett halvår tidigare berättade att jag skulle få en "tidig" födelsedagspresent och att jag alltså skulle få åka på filmkollo så hade jag antagligen blivit ÄNNU gladare än vad jag blev just i det ögonblicket. Jag ringde en av mina närmsta kompisar som då också är väldigt intresserad av film, fast i hennes fall är det nog mer skådespeleri, och berättade den otroliga nyheten. Hon blev såklart glad för min skull men blev väl samtidigt lite avundsjuk för vilken filmintresserad person skulle inte bli det? Men det slutade i alla fall att även hon fick klartecken av sina föräldrar om att hon fick åka dit, så nu kunde vi äntligen tagga tillsammans! 
 
Alltså den där veckan... vart ska jag börja? För er som inte orkar läsa det som komma skall så kan jag skriva ner lite nyckelord som beskriver den där veckan:
Helt otroligt!
Oförglömligt! 
Stark vänskap
Så mycket lärdom om just FILM!!
och slutligen...
SÅ GALET ROLIGT!!!!
 
Jag kommer ALDRIG att glömma dom där 6 dagarna som jag spenderade nere i Trollhättan.  (det ligger i och för sig lite utanför Trollhättan men det är "less important"^^ Ska du dit så kan du ju kolla upp den exakta vägen själv;))
Inte bara det att jag fick lära mig så otroligt mycket om film, grupparbete, hur viktigt det faktiskt är med sammarbete i ett crew, sfx smink tekniker och så mycket mer, så fick jag även vara del av en så otrolig gemenskap. Inte enbart med de andra deltagarna utan också med de otroligt engagerade ledarna! 
Jag skaffade inte bara film intresserade vänner som jag hoppas och tror kommer att finnas kvar vid min sida en lång tid frammåt utan jag hittade också en så otroligt fin pojkvän på köpet (jag visste ju inte det då) men jag vann en bästa vän på köpet + flera extremt bra vänner, vem kan säga nej till det? 
Jag kan såklart inte garantera att du får en otroligt fin och omtänksam film intresserad pojkvän/flickvän om du åker på filmkollo men något som jag faktiskt kan garantera är att du kommer att få otroliga minnen, vänner och egenskaper for life, en otrolig sommar helt enkelt! Så är du film intresserad och vill få betydelsefulla kontakter/vänner samt en rolig sommar och minnen som varar tills du blir gammal och senil, så tycker jag verkligen att du ska lägga till filmkollo på din önskelista för tidiga presenter eller spara ihop varje vecko,-måndaspeng så att du kan åka dit redan nu i sommar! Ifall att du vill veta mer eller ge dina föräldrar mer information så kan ju antingen du eller dina föräldrar klicka på den här länken här nedan för att komma till deras hemsida;
http://filmkollo.se
Det borde gå att klicka på länken men ifall att det inte gör det så är det ju bara att kopiera länken eller skriva in filmkollo.se i sökmotorn själva :) (är ni inne på min blogg så lär ni vara tekniska nog att söka på den adressen själva ;))
 
Eftersom att det var så många bilder som jag hittade när jag kollade igenom de fotoalbum från de båda kolloveckorna som jag var där så bestämde jag mig för att köra ihop alla bilder i en enda stor lycklig färgsprakande bild, dels för att få leka med photoshop hehe ;D och för att det inte skulle bli en massa blädder, samt för att jag tycker att det symboliserar en ända stor gemenskap, vilket filmkollot i grund och botten handlar om!
Jag rekomenderar VERKLIGEN filmkollo till alla de som har ett intresse för film, oavsätt om det är att jobba framför kameran eller bakomkameran, i för eller slut produkton så som manus och redigering  så kommer du att få ta del av värdeful kunskap!
Jag tänker att ni ska få länken till de filmer som jag var med och gjorde under mina två gånger ^^
Första blev ju rätt så flumm.. jag bestämde för att gå runt och spela kille så jag var i stortsätt sminkad till kille under hela kollo veckan för det fanns ingen idé med att ta av sminket osv så, ah.. ^^andra filmen gjorde vi ganska mycket mer seriös och jag blev faktiskt ganska så extremt stolt över den, även om man säkert hade kunnat göra en massa förbättringar ^^ men det är ju också just därför man åker på filmkollo!  Du utvecklas ---> Du lär dig att se vad som kan förbättras under produktionen ---> Du bli bäst på filmskapande!!
Här är de båda länkarna:
2013:
https://www.youtube.com/watch?v=2P1NLzg278I
2014
https://www.youtube.com/watch?v=KsNqSuVDKu8
Så, in och tryck på gilla nu! ;)
 
Nej nu ska jag ta och kolla på 4400 innan jag ska sova så det är dags att runda av! 
Om det skulle vara så att ni blir jätte intreserade (vilket ALLA borde bli ;)) och vill veta mer så kan ni alltid fråga mig privat eller skicka iväg ett mail till filmkollos kontaktperson/personer vars mejl du kommer att hitta på deras sida! :)
 
Hej svejs!  ;D
1 Amanda:

skriven

Tråkigt att du ärvt sömnlösheten också! =( Men skönt att du hittar något roligt att tänka på när du inte kan sova! Jag skrev några sidor på en ny novell =P

Folmkollo borde betala dig för den snygga presentationen dock =) Till och med jag blev sugen!

Pussar <3

Kommentera här: